Jump to content
Sign in to follow this  
Overkreig

[Moto] Honda Hornet 900 – Big Brother

Recommended Posts

DSC_3653-1200x480.jpg


 


Succesul Hondei Hornet 600 a făcut-o să fie o prezență atât de familiară pe drumurile și pe la întrunirile moto de la noi din țară precum era Mobra pe vremurile demult apuse. Însă versiunea de 600 cmc a avut și un frate mai mare și care se zărește mai rar: Honda Hornet CB 900 F. Ieșit tot din maternitatea (a se citi “fabrica”) din Italia, modelul a fost în vânzare în perioada 2002-2007.

 

După ce faci câteva sezoane pe motoare de clasa medie, simți că ai nevoie de un upgrade. Nu neapărat pentru că vrei mai mulți cai, ci mai mult cuplu. Și începi să cauți ceva care să arate bine, să fie manevrabilă, să fie fiabilă, cât mai naturală, să gătească bine și așa mai departe.

 

Hornetul de la Boeing (F-18) este un avion multirol, având măiestrie și ca avion de vânătoare și ca bombardier. Hornetul de 600 cmc de la Honda este manevrabil ca un avion de vânătoare, dar rolul lui se cam oprește aici. La drum lung, cu bagaje, devine cam leneș, dar nu pentru asta a fost proiectat. Pe hârtie, fratele mai mare promitea să rezolve acest neajuns, păstrând în același timp calitățile mezinului.

 

Promisiunile inginerilor de la Honda nu sunt ca cele ale politicienilor români. Deși are un motor de pe o sportivă (CBR900RR Fireblade), japonezii i-au limitat puterea maximă la doar 110 cai, mărind în schimb cuplul în zona turațiilor joase. Dacă ții motorul între 3 și 6 mii de ture se pot rezolva toate situațiile din trafic. Zona de la 6 la 9 mii nu prea reușești să o explorezi pe drumurile publice: în orice treaptă ai fi, dacă ai ajuns la 6000rpm ai deja o viteză prea mare pentru un naked.

 

DSC_1763-e1411374669867.jpg

 


Apropo de naked: o astfel de motocicletă, adică dezbrăcată, ar trebui să fie obraznică, lipsită de inhibiții sau de pudoare. Nu este cazul Hornetului 900, care este prea bine crescut și prea educat. Cuplul motorului are o linie exemplară, fără explozii care să te surprindă, cutia de viteze este impecabilă, nimic nu vibrează.

 

Dacă nu îți place decența ei de serie, sigur că i se pot aduce modificări foarte ușor. Eu nu i-am schimbat decât ghidonul, (așa cum am procedat și atunci când am avut Hornet 600) cel de serie din oțel mi se pare prea mic și cu o curbură inadecvată. Înlocuirea cu un ghidon mai lat (eventual din aluminiu) te va ajuta să o controlezi mai bine, îmbunătățind și aspectul general al motocicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...