Jump to content
Sign in to follow this  
Overkreig

[Moto] Prototipul Suzuki GSX-R 1000

Recommended Posts

GSX-R1000_concept_Action_2.png


 


Noua generație a “Gixxer”-ului de o mie de cmc a fost prezentată la Milano doar ca și concept. Versiunea finală va fi arătată la jumătatea anului viitor și vine cu tehnologie din MotoGP.

 

Treizeci de ani ai seriei GSX-R și peste un milion de exemplare vândute sunt un pedigri ce se cere respectat. Însă e ceva vreme de când venerabilul Gixxer nu mai fusese îmbunătățit semnificativ.

 

Suzuki ne promite că lucrurile se vor schimba semnificativ odată cu noua generație. Comunicatul de presă anunță “cel mai ușor, cel mai compact, cel mai aerodinamic și cel mai manevrabil GSX-R 1000”, o motocicletă nouă în totalitate.

 

GSX-R1000_concept_Action_1-.png

 


Din păcate, același comunicat este foarte sărac în ceea ce privește datele tehnice. Nu ni se spune nimic despre putere sau despre cuplu. Va fi tot un motor de 999 cmc cu patru cilindri în linie. Acesta are două axe cu came și distribuție variabilă. Pe motocicletele sportive această distribuție este una dintre noutăți și permite un cuplu sportit la turații reduse, fără a reduce din puterea regimului înalt (zona roșie începe la 14.500 rpm). În mare, sistemul denumit VVT (Variable Valve Timing System) mărește sau reduce timpul de deschidere a supapelor.

 

Tot pentru a spori puterea, motorul are o a doua rampă de injecție (Suzuki To Feed Injector) amplasată în carcasa filtrului de aer. Același scop îl are și Suzuki Exhaust Tuning-Alpha, un sistem care operează două valve aflate în evacuare. Atât motorul cât și șasiul sunt cât mai ușoare și compacte, conform conceptului Broad Power System derivat din MotoGP.

 

GSX-R1000_concept_Action_1-3.png

 


Accelerația este ride-by-wire, sistemul de control al tracțiunii poate fi reglat în nu mai puțin de zece trepte, are trei moduri de pilotaj, ABS, asistență electronică la schimbarea treptelor (quickshifter) și launch control. Pe bord este un display LCD inspirat de la avioanele de vânătoare moderne, fără niciun indicator mecanic sau analog. Toate luminile (drum, poziție, semnalizări, stop) sunt cu LED.

 

Noul Suzuki GSX-R 1000 ar trebui să aibă aproximativ 200 de cai putere. Vom afla datele exacte anul viitor, când vom vedea varianta finală a motocicletei.


Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...